Trajanje: 22.9. – 16.12.2018
Lokacija: Dijaški dom Tabor, Ljubljana
INTERNO DRUŽENJE / teambonding
Prestranek, 22. in 23. 9. 2018 |
TRIANGULACIJA V ULIČNEM GLEDALIŠČU (v angleškem jeziku)
Pojem triangulacija zajema dialog, ki se odvija v uličnem gledališču med umetniki, občinstvom in urbanim prostorom, v katerem so se ti srečali. Mentorja pri poučevanju osnov komunikacije med uličnimi umetniki, njihove interakcije z občinstvom in uporabe (javnega) prostora združujeta različne uprizoritvene tehnike in orodja (Lecoqovo metodo, klovnovstvo, gledališko improvizacijo, glasbo, avtorske tehnike in orodja mentorjev). V okviru modula bodo vsak dan potekale pripravljalne vaje v notranjih vadbenih prostorih, vaje na ulici z živo publiko in evalvacije teh s strani udeležencev in mentorjev. Udeleženci modula bodo raziskovali performativna orodja in improvizacijo, komunikacijo med izvajalci in interakcijo z občinstvom, se naučili osnovne rabe prostora, igrali s fizičnimi energijami in ritmom, ter skupaj ustvarili kratke nastope, ki jih bo navdihnil javni prostor, v katerem se bodo znašli.
Petek, 5.10.2018 |
17.00 – 20.00 |
Sobota, 6.10.2018 |
10.00 – 13.00 in 15.00 – 18.00 |
Nedelja, 7.10.2018 |
10.00 – 13.00 in 15.00 – 18.00 |
Craig Weston (BEL/ZDA) je ustvarjalec na področju (uličnega) gledališča, glasbene kompozicije in režije. Po šolanju na področju glasba, glas in kompozicija je nadaljeval šolanje na gledališki šoli Jacquesa LeCoqa v Parizu, kjer se je izobraževal o gibu in mimiki. V Belgiji je v 80-ih letih 20. stoletja ustanovil uspešno gledališko skupino Wissel Theater, v 90.-ih pa skupaj z Gordonom Wilsonom še gledališko skupino The Primitives, ki se je posvetila uličnemu gledališču. Z mnogimi predstavami (Hark, Cook It, Wash it, Swan Lake, Big Structure in Timber) so gostovali po Evropi, v Izraelu, v Avstraliji, v ZDA in Kanadi ter v Koreji in na Japonskem. Režiral je vrsto gledaliških in uličnih predstav, tudi slovenskih (Grandi struktura, Zlati osel, Kletka in Konec). Ustanovil je tudi amatersko ulično-gledališko skupino Koekoek, v kateri je vodil tedenske intervencije v javnem prostoru. Poučuje fizično gledališče, klovnovske prvine, glasbeno in ulično gledališče.
Goro Osojnik (SLO) je umetniški in poslovni vodja Gledališča Ane Monro (GAM), umetniški vodja mednarodnega festivala uličnih gledališč Ana Desetnica, soavtor in igralec večine predstav GAM, režiser predstav Mati Korajža in Sam med vsemi, soavtor in režiser turistične predstave Ljubljanske zgodbe, ravnatelj in mentor ŠUGLE (šole uličnega gledališča), član nadzornega odbora Signdance Collective Charity v Veliki Britaniji, član odbora mednarodne mreže Circostrada, član odbora neformalne mednarodne mreže SAWA ter član evropske federacije za usposabljanje in izobraževanje v ulični umetnosti (EFETSA).
KOMPOZICIJA DRUGAČNE GLASBE V JAVNEM PROSTORU
Od krika do šepeta in vseh glasov vmes – urili se bomo v varni uporabi glasu ob raziskovanju in eksperimentiranju v razsežnosti in zmogljivosti našega organskega inštrumenta. Tisti z glasbenimi inštrumenti tudi v nekonvencionalni uporabi svojega glasbenega inštrumenta. Prav tako bomo preizkušali izvabiti glas ali zven iz predmetov v prostoru in infrastrukture v javnem prostoru, ne nazadnje pa tudi od mimoidoče publike. Cilj je ustvariti glasbeno-gledališko kompozicijo v javnem prostoru, ki bo sestavljena iz posamičnih solo nastopov s skupinsko podporo. Idejne zasnove in kreacije bodo izhajale od udeležencev in njihovega individualnega dela (tudi doma), kot iz skupinskih improvizacij in navdiha od okolja. Deloma bo delo potekalo individualno z mentorico.
Torek, 9.10.2018 |
17.00 – 20.00 |
Torek, 16.10.2018 |
17.00 – 20.00 |
Torek, 23.10.2018 |
17.00 – 20.00 |
Torek, 30.10.2018 |
17.00 – 20.00 |
Torek, 06.11.2018 |
17.00 – 20.00 |
Tea Vidmar (SLO) je ustvarjalka na področju uličnega gledališča, glasbe in vokalnih performansov. Ima status samozaposlene v kulturi kot performerka in pedagoginja. Kot mentorica uči gledališkost in prezenca glasu na ŠUGLI – šoli sodobnih performativnih in uličnih umetnosti pod okriljem Gledališča Ane Monro, kjer je zaposlena tudi kot igralka. Izvaja različne samostojne in skupinske vokalno-gledališke performanse in nastope improvizirane glasbe.
GIBALEC IN PROSTOR
Osvajanje veščin, kako s tehnikami sodobnega plesa razvijati gledališko igro, zavedanje telesa, spoznavanje drže in postavitve telesa, mobilnost in raznolikost giba, uporaba prostora in kontakt z drugimi ter nabiranje fizične kondicije.
Petek, 9.11.2018 |
17.00 – 20.00 |
Sobota, 10.11.2018 |
10.00 – 13.00 in 15.00 – 18.00 |
Nedelja, 11.11.2018 |
10.00 – 13.00 in 15.00 – 18.00 |
Vita Osojnik (SLO) ustvarja kot koreografinja, plesalka in pedagoginja v kulturi. Šolala se je na avstrijski plesni akademiji SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance), smer klasični balet, sodobni ples in koreografija. Je avtorica številnih celovečernih plesnih predstav doma in v tujini. Igrala je v mnogih plesnih predstavah (npr. Alhambra Container koreografa Alija Salmija in Danes zadnjikrat Sinje Ožbolt) in se uveljavlja tudi v uličnih predstavah (Mati Korajža, Sam med vsemi). Je umetniški vodja plesne skupine Mana, ki deluje v okviru plesnega društva Qulenium v Kranju. Zadnjih nekaj let pa je ob tem zaposlena tudi kot učiteljica strokovnih predmetov Balet in Sodobne plesne tehnike na Umetniški gimnaziji v Ljubljani. Redno poučuje tudi na Šugli, na letnih plesnih pripravah plesnega društva Center plesa iz Maribora in vodi različne delavnice.
LAVRALNE MASKE IN OSNOVE FIZIČNEGA GLEDALIŠČA
Mentorja pristopata h gledališču in gledališki igri s fizičnega, izkustvenega vidika. V pedagogiki, ki črpa iz zapuščine Jacques Lecoq in njegovega učenca Giovannija Fusettija, je tandem Marinič-Durel usmerjen k združevanju gledališke tehnike in igrivosti. Na modulu se bodo udeleženci naučili razvijati gledališke karakterje z vidika fizične igre. Raziskovali bodo odnose vsakega posameznega karakterja do prostora ter odnos karakterjev med seboj. Modul se bo nato premaknil k snovanju originalnega gledališkega materiala, ki izhaja iz gledaliških karakterjev in iz telesa. Poleg raziskovanja diha, prostorskega zavedanja, človeške drže, geste in telesne govorice, bo ta modul usmerjen v pesniško sinergijo, ki se pojavi, ko se tehnika in igra srečata v telesu izvajalca.
Torek, 13.11.2018 |
17.00 – 21.00 |
Torek, 20.11.2018 |
17.00 – 21.00 |
Torek, 27.11.2018 |
17.00 – 21.00 |
Torek, 4.12.2018 |
17.00 – 21.00 |
Alenka Marinič (SLO) in Justin Durel (ZDA) sta neodvisna gledališka ustvarjalca, ki sta kot avtorja, režiserja in igralca sodelovala pri številnih gledaliških projektih v Evropi in Severni Ameriki. Od leta 2013, ko sta zaključila triletno šolanje na mednarodni šoli fizičnega gledališča Helikos v Firencah pod mentorstvom pedagoga Giovannija Fusettija, razvijata skupno pedagoško vizijo. Ta temelji na zapuščini Jacquesa Lecoqa, torej raziskuje gledališče in igro skozi perspektivo fizičnega gledališča, s poudarkom na iskanju ravnovesja med tehniko in igro. Kot učitelja poučujeta v Evropi in Severni Ameriki.
SITE SPECIFIC GLEDALIŠČE
Site specific gledališče je vrsta gledališke produkcije, ki je zasnovana za izvedbo na edinstveni, posebej prilagojeni lokaciji. Na delavnici boste spoznali tehnike in načine, kako pripraviti kvalitetno site specific produkcijo, kako si izbirati lokacijo in tehnike uporabe za specifičen pristop.
Petek, 14.12.2018 |
17.00 – 20.00 |
Sobota,15.12.2018 |
10.00 – 13.00 in 15.00 – 18.00 |
Nedelja, 16.12.2018 |
10.00 – 13.00 in 15.00 – 18.00 |
Grega Močivnik (SLO) je producent, igralec in performer. Od leta 2008 je aktivni član skupine Ljud, ki deluje na področju interaktivnega fizičnega gledališča v javnem prostoru. S predstavama Invazije (Invasion) in Pocestnica (Streetwalker) je v zadnjih 10 letih gostoval v več kot 50 državah po svetu. V okviru skupine Ljud deveto leto deluje kot mentor in so-organizator brezplačnih gledaliških del.