ANA MONRO praznuje 40 LET! (17.12.)

Gam 40 Let Kopija

Gledališče Ane Monro ima bogato zgodovino, manj znano pa je, da ima tudi prazgodovino. Ta se začenja v letu 1978, ko se je formirala študentska gledališka skupina Predrazpadom, ki je delovala pod okriljem ŠKUC Foruma, in je bila usmerjena k (po)cestnemu gledališču. Njeni člani so namreč želeli približati kulturo čim širšemu krogu ljudi in so zato nenapovedano nastopali na ulicah, oziroma so, kot temu rečemo danes, na njih izvajali umetniške intervencije.

Junija 1981 je skupina razpadla, toda dva člana, Andrej Rozman in Marko Kovačič, sta ustvarjala dalje. Ko sta z avtorsko produkcijo Trije teatralizirani songi nastopala po Sloveniji, se ju je prijelo ime Duo Roza in Mare, ki pa sta se ga želela otresti. Zato sta se poimenovala Gledališče Ane Monro – po fiktivni osebi, ki sta jo našla v neki zgodbi, in sta se ji dala posvojiti. Pod tem imenom sta prvič nastopila 17. decembra 1981, na prednovoletni zabavi ŠKUC-a v Festivalni dvorani. Ta dan velja za dan ustanovitve Gledališča Ane Monro, oba umetnika pa za ustanovitelja tega.

Kmalu se jima je pridružil Goro Osojnik, poleg njih pa so bili najbolj prepoznavni obrazi  majhne, a umetniško in izrazno močne gledališke skupine, ki je na ulici in za ulico ustvarjala od 1982 do 2012, še Borut Cajnko, Mojca Dimec, Primož Ekart, Janez Habič JohnnyBreda Krumpak, Drago Milinović, Matjaž Ocvirk, Žiga Saksida, Sebastjan Starič in Gorazd Žilavec.

V treh desetletjih so člani Gledališča Ane Monro ustvarili več kot 50 avtorskih predstav, ki so bile po vsem svetu uprizorjene skoraj 1000-krat. Poleg uličnega gledališča so v slovenski prostor vpeljali še gledališko improvizacijo in jedko satiro, ki so jo mediji poimenovali monrojevski humor oziroma monrojevstvo, in imeli pomembno vlogo pri vzpostavitvi nekdanjega kulturnega centra KUD France Prešeren v Ljubljani.

Leta 1990 so svoje sodelovanje formalizirali in se združili v Društvo Gledališče Ane Monro – z namenom profesionalizacije, popularizacije, širjenja prepoznavnosti in mednarodnega uveljavljanja različnih mejnih zvrsti gledališča, oziroma k občinstvu odprtega kvalitetnega gledališkega ustvarjanja. Pridruženi člani društva, s(m)o se zavezali, da bomo vedno delovali v duhu njegovih ustanoviteljev, in spoštovali ter upoštevali njihove smernice.

 

ZGODOVINA PRODUKCIJE