Fb Banner A10 2019

Ana Desetnica 2019

22. mednarodni festival uličnega gledališča Ana Desetnica 2019 je od 2. do 7. julija gostoval v 10 slovenskih mestih: Novi Gorici, Šoštanju, Ljubljani, Ankaranu, Novem mestu, Sežani, Celju, Škofji Loki, Krškem in Ilirski Bistrici. Predvideno gostovanje v Kamniku je žal odplaknil dež. Festivalski program je obsegal 25 različnih predstav, ki jih je izvedlo skoraj 100 umetnikov iz 11 držav (Slovenija, Španija, Avstrija, Tunizija, Kolumbija, Belgija, Gana, Irska, Velika Britanija, Nemčija, Nizozemska).

Ana Desetnica je v letu 2019 na ulice in trge prišla s poslanico oziroma pozivom Od ljudi za ljudi, v okviru katerega smo (po)vabili ljudi, da na festivalu v Ljubljani predstavijo svoje talente in delijo svojo kreativnost z obiskovalci. Pripovedovalci, pesniki in glasbeniki, ki so se odzvali in sodelovali, so nas prepričali, da je ideja dobra, zato jo bomo nadalje razvijali prihodnje leto.  

Te vsebine so pomembno soustvarile vzdušje v Dnevni sobi, ki smo jo v že tretje leto zapored na festivalskem prizorišču (po)ustvarili s kosi pohištva in drugimi domačnimi drobnarijami. V njej smo gostili še tri razstave umetniških (likovnih) del, miniaturno gledališče, brivnico, večerno šolo in ustvarjalni kotiček, v katerem so si ljudje lahko sami potiskali spominsko vrečko. Pa tudi prav posebnega gosta – pianino, na katerega so mnogi z veseljem zaigrali!

Poleg tega in nastopajočih umetnikov je bila glavna zvezda Ane Desetnice 2019 barvita DIY urbana scenografija, s katero smo osrednji ljubljanski ulici nadeli čudovit festivalski obraz.

V okviru festivalskega programa je v Ljubljani potekal natečaj za mednarodno nagrado odličnosti urbANA ljubljANA 2019 za najboljšo predstavo mednarodnih uličnih ustvarjalcev, po več letih pa smo ”obudili” tudi t. i. Oder v gradnjiv okviru katerega smo žanrsko in generacijsko različnim uličnim ustvarjalcem dali možnost in priložnost, da pridobijo izkušnje in odziv občinstva na svoje še ne povsem izdelane kreacije, ki še iščejo svoj (do)končni izraz in formo.

Festivalski program je bil letos sicer manj obsežen kot v preteklih letih, a je bil žanrsko zelo raznolik, saj je obsegal ulično-gledališke klasike, komedije, čutne in družbeno angažirane predstave, zgodovinske pripovedi, atraktivne cirkuške in akrobatske nastope, glasbo, ples in vizualno privlačne uprizoritve. Veseli smo, da ste se obiskovalci (enako) dobro odzvali na vse predstave!

Kljub temu želimo izpostaviti tri: plesno-cirkuško predstavo Oni, ki je bila sploh prva slovenska otvoritvena predstava v vsej zgodovini Ane Desetnice, veliki ”grand finale” letošnjega festivala v Ljubljani, plesni performans Ikar, ki je sklenil gostovanje Ane Desetnice 2019 s težko pričakovanim dvigom proti nebu, in predstavo Polet, ki smo jo gostili v okviru slovensko-nemškega festivalskega prijateljstva, ki ga že tretje leto zapored gojimo in razvijamo s festivalom Von Nord Nach West. Ta je Ani Desetnici soroden v tem, da gostuje v različnih nemških mestih, po katerih je od 8. julija na povabilo direktorja tega priznanega nemškega festivala na ulično-gledališki turneji odposlanec Ane Monro Teater PolPet (predstava Riba).

Že pred gostovanjem Ane Desetnice 2019 se je v Ljubljani začela 12-dnevna mladinska izmenjava oziroma mednarodna interdisciplinarna raziskovalna delavnica izPOSTAVI se V javni PROSTOR 2v zakulisju pa so v festivalskih dneh že peto leto zapored potekali Pogovori z umetniki.

Za nami je torej še en uspešen in odmeven festival, ki je poleg prosto dostopnega in kvalitetnega programa svetovnega uličnega gledališča, številnim obiskovalcem spet ponudil in zagotovil tudi prijeten prostor za oddih in sproščeno druženje. Upamo, da je upravičil naziv najboljšega vsakoletnega kulturnega dogodka v Ljubljani, ki mu je v zadnjih dveh letih ”pripadel” po volji in glasu ljudstva, vsekakor pa so naziv najboljšega občinstva na svetu upravičili obiskovalci festivala. Ti so namreč v velikem številu prvi festivalski večer v prestolnici skupaj z umetniki vztrajali kljub dežju, v naslednjih treh dneh pa so Slovensko cesto napolnili tako rekoč do zadnjega kotička.

Po naši oceni si je festival po vsej Sloveniji letos ogledalo več kot 25.000 ljudi (samo v Ljubljani vsaj 20.0000), informacije o njem pa so dosegle še veliko večje število ljudi, saj smo spet zabeležili več kot 80 različnih medijskih objav in več 10.000 ogledov objav na spletni strani in na družbenih omrežjih.