Dva obraza ulice

Sredi množice turistov, ki se v zadnjih letih nezadržno množijo v središču Ljubljane, se Ana Desetnica počuti kar malo izgubljeno s svojo željo, da nagovarja predvsem lokalno prebivalstvo in prinese v mesto posebno, festivalsko vzdušje. Pa se je domislila, da je pravzaprav ena od najbolj imenitnih lastnosti uličnega gledališča to, da ulice za kratek čas spremeni v nekaj drugega in jim nadene drug(ačen) obraz!

Ko je leta 2015 Ana Desetnica praznovala 18 let, je zato to pomembno ”prelomnico” obeležila tako, da je v Miklošičevem parku odprla družabno središče, ki mu je slavnostno festivalsko podobo nadela z zdaj že zelo prepoznavno urbano scenografijo iz oranžnih mrežastih trakov. To je naredila tudi naslednje leto in obenem odprla še družinski zeleni kotiček v Ambroževem parku. Leta 2016 je Ana Desetnica – kot eden od zgolj štirih izbranih evropskih festivalov – na povabilo organizatorja uradnega programa Evropske prestolnice kulture 2016 gostovala tudi v baskovski prestolnici San Sebastianu/Donostii v Španiji, na mostu Kursaal, ki smo ga z ”zavesami” oranžnih trakov iz mreže spremenili v romantično obmorsko festivalsko prizorišče.

T. i. DIY (do it yourself) urbanizem, ki ga že vrsto let razvija scenografka in intermedijska ustvarjalka Irena Pivka, je vrhunec dosegel leta 2017 z nepozabno festivalsko kuliso jubilejne 20. Ane Desetnice v Ljubljani. Z urbano scenografijo iz barvnih trakov toplih barv, ki so v poletnem vetru lahkotno plapolali, samo namreč osrednji mestni (in običajno prometno pretočni) ulici, prenovljeni Slovenski cesti, nadeli slavnosten festivalski obraz in jo za štiri dni spremenili v čudovito promenado, ki so jo obiskovalci v pozno popoldanskih in večernih urah dobesedno preplavili.

Ideja je bila, da celotno festivalsko zgodbo na Slovenski cesti ponovimo tudi v letu 2018, a se žal ni izšlo, ostaja pa želja, da se Ana Desetnica v prihodnosti vsaj še enkrat vrne na njo. Prizorišča 21. mednarodnega festivala uličnega gledališča, ki smo jih morali tik pred zdajci preseliti v Park slovenske reformacije in na prenovljeni del Gosposvetske ulice, so bila označena s ”tradicionalnimi” šopi oranžnih mrežastih trakov, in tovrstna urbana scenografija je pomembno prispevala k temu, da smo prostor, ki je bil še nekaj dni prej gradbišče, dejansko spremenili v (ulično) gledališče!

Izbrane fotografije

Foto 3 (2)

Borut Cajnko

20160731 201807

Orn

Foto 7

Foto 11

Bs 3 Ali Urejanje Prostora

Foto 9

Foto 6